Sök på Nada    Kontakt  Webböversikt  


KTH

KTH Nada
ingår i
Skolan för datavetenskap och kommunikation

   
 

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
  arrow rigth
   
   
   
   
   
   

    
    
    
KTH / Nada / Utbildning / Teknologer / 2D2050

Laborationer

Kursens första moment, LAB1, består av laborationer som görs i grupper om två personer. Laborationsfrågorna är utmaningar (challenges) från kursboken, enligt följande. Utmaningarna finns sist i varje kapitel.

Laboration 1 (ingen bonus)

Följande 3 uppgifter ska redovisas:

  • Uppgift 1: En valfri utmaning från kapitel ett.
  • Uppgift 2: Utmaning 1 från kapitel två.
  • Uppgift 3: Utmaning 3 från kapitel två.

Laboration 2 (bonusdatum: 060203)

Följande 2 uppgifter ska redovisas:

  • Uppgift 1: En valfri utmaning från kapitel tre.
  • Uppgift 2: En valfri utmaning från kapitel fyra.

Laboration 3 (bonusdatum: 060209)

Följande 2 uppgifter ska redovisas:

  • Uppgift 1: Utmaning 2 eller 3 från kapitel fem.
  • Uppgift 2: Två valfria utmaningar från kapitel 6.

Laboration 4 (bonusdatum: 060216)

Följande 3 uppgifter ska redovisas:

  • Uppgift 1: Utmaning 1 från kapitel sju.
  • Uppgift 2: Utmaning 4 från kapitel sju.
  • Uppgift 3: Utmaning 2 från kapitel åtta.

Laboration 5 (bonusdatum: 060302)

Följande uppgift ska redovisas:

  • Uppgift 1: En valfri utmaning från kapitel nio.

Laboration 6 (Ingen bonus)

Någon av följande uppgifter ska redovisas:

  • Uppgift 1: En valfri utmaning från kapitel 10.
  • Uppgift 2: En valfri utmaning från kapitel 11 eller 12.(Kräver att ni kör på dator som kan installera livewire och pygame, kan vara svårt på mac, observera att man inte kan använda skolans datorer för denna uppgift eftersom att modulen game är inte installerat)
  • Uppgift 3: Gör ett grafiskt gränssnitt till er p-uppgift med exempelvis tkinter.


 
Sidansvarig: Vahid Mosavat <vahid@nada.kth.se>
Uppdaterad: 2006-01-13