2D1426 Robotik och autonoma system

Resultat av kursutvärdering


    Några frågor om 2D1426 Robotik och autonoma system 1998


  1. Upplever du kursen som lätt eller svår?

    1. 0% (0 st) Mycket lätt.
    2. 0% (0 st) Lätt.
    3. 38% (3 st) Medel.
    4. 50% (4 st) Ganska svår.
    5. 13% (1 st) Mycket svår.


  2. Fick du i början av kursen klart för dig vad kursens mål var?

    1. 38% (3 st) Ja.
    2. 38% (3 st) Tveksam.
    3. 25% (2 st) Nej.


  3. Tycker du att kursen är intressant och meningsfull?

    1. 63% (5 st) Ja, mycket.
    2. 38% (3 st) Ja.
    3. 0% (0 st) Neutral.
    4. 0% (0 st) Inte särskilt.
    5. 0% (0 st) Nej.


  4. Förkunskapskraven för kursen är god teoretisk kännedom om hur en mikrodator fungerar och programmeringsvana i assembler, kunskaper i linjär algebra, digitalteknik och grundläggande reglerteknik. Tycker du att dina förkunskaper var tillräckliga när kursen startade?

    1. 75% (6 st) Ja.
    2. 13% (1 st) Tveksam.
    3. 0% (0 st) Nej.


  5. Vad tycker du om det utdelade kursmaterialet

    1. 0% (0 st) Mycket bra.
    2. 38% (3 st) Bra.
    3. 50% (4 st) Hyfsad.
    4. 13% (1 st) Mindre bra.
    5. 0% (0 st) Dåligt.
    6. 0% (0 st) Har inte använt det.


  6. Hur stor del av föreläsningarna har du varit på?

    1. 0% (0 st) Mindre än 20%.
    2. 0% (0 st) 20-40%.
    3. 13% (1 st) 40-60%.
    4. 38% (3 st) 60-80%.
    5. 50% (4 st) Mer än 80%.


  7. Vad tycker du om föreläsningarna pedagogiskt sett? (Förklaras stoffet bra? Talar och skriver läraren tydligt? Används stordia i lagom omfattning?)

    1. 0% (0 st) Mycket bra.
    2. 13% (1 st) Bra.
    3. 13% (1 st) Acceptabelt.
    4. 63% (5 st) Mindre bra.
    5. 13% (1 st) Dåligt.
    6. 0% (0 st) Har inte deltagit.


  8. Förbereder du dig till föreläsningarna (läser igenom relevanta avsnitt i boken/kompendiet etc)?

    1. 0% (0 st) Ja, alltid.
    2. 0% (0 st) Ofta.
    3. 38% (3 st) Ibland.
    4. 25% (2 st) Sällan.
    5. 38% (3 st) Aldrig.


  9. Hur tycker du att tentan speglade kursinnehållet?

    1. 0% (0 st) Mycket bra.
    2. 63% (5 st) Bra.
    3. 25% (2 st) Hyfsat.
    4. 13% (1 st) Mindre bra.
    5. 0% (0 st) Dåligt.
    6. 0% (0 st) Tentade inte.


  10. Vad tycker du om projekdelen? (Var den intressant/lärorik, gav den tillfälle att praktiskt bekanta sig med kursinnehållet?)

    1. 50% (4 st) Mycket bra.
    2. 38% (3 st) Bra.
    3. 0% (0 st) Acceptabelt.
    4. 13% (1 st) Mindre bra.
    5. 0% (0 st) Dåligt.


  11. Har du fått den hjälp du behöver med projektdelen (är handledarna kunniga, lättillgängliga, vänliga)?

    1. 0% (0 st) Javisst.
    2. 13% (1 st) Javars.
    3. 13% (1 st) Acceptabelt.
    4. 63% (5 st) Sällan.
    5. 13% (1 st) Aldrig.


  12. Hur mycket tid ägnade du åt projekdelen?

    1. 0% (0 st) Mindre än 30 tim.
    2. 0% (0 st) 30-60 tim.
    3. 25% (2 st) 60-100 tim.
    4. 63% (5 st) 100-140 tim.
    5. 13% (1 st) Mer än 140 tim.


  13. Var något av kursmomenten mer givande än det andra?

    1. 0% (0 st) Tentan/föreläsningarna
    2. 100% (8 st) Projekdelen


  14. Hur många andra kurser har du läst parallellt med den här kursen (i period 4)?

    1. 25% (2 st) En.
    2. 13% (1 st) Två.
    3. 38% (3 st) Tre.
    4. 25% (2 st) Fyra eller fler.


  15. Hur stor del av din totala studietid under period 4 har du ägnat åt den här kursen?

    1. 13% (1 st) Mindre än 15%.
    2. 13% (1 st) 15-30%.
    3. 50% (4 st) 30-50%.
    4. 13% (1 st) 50-70%.
    5. 13% (1 st) Mer än 70%.


  16. Kursen är på 5p (2p för tentan och 3p för projektdelen). Vad tycker du om det jämfört med andra kursers poängantal?

    1. 100% (8 st) Lagom med 5p.
    2. 0% (0 st) Borde vara 6p.
    3. 0% (0 st) Borde vara >6p.
    4. 0% (0 st) Borde vara 4p.
    5. 0% (0 st) Borde vara <4p.



    bratt@nada.kth.se

    Denna sammanställning har genererats med ACE.