2D1358 Objektorienterad programkonstruktion med C++

Resultat av kursutvärdering


    26 frågor väntar på svar och en eller annan kommentar.


  1. Upplever du kursen som lätt eller svår?

    1. 5% (1 st) Mycket lätt.
    2. 0% (0 st) Lätt.
    3. 30% (6 st) Medel.
    4. 55% (11 st) Ganska svår.
    5. 10% (2 st) Mycket svår.


  2. Fick du i början av kursen klart för dig vad kursens mål var?

    1. 80% (16 st) Ja.
    2. 15% (3 st) Tveksam.
    3. 5% (1 st) Nej.


  3. Hur tycker du att fördelningen mellan objektorienterad programmering som metod och ren programspråksgenomgång har varit?

    1. 70% (14 st) Lagom.
    2. 10% (2 st) För mycket programmeringsspråksgenomgång och detaljer.
    3. 20% (4 st) För mycket analys/design.

    Ev. kommentar om kursdispositionen:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  4. Hur fungerade kursadministrationen i stort (information, examinering, utdelning av material etc)?

    1. 20% (4 st) Mycket bra.
    2. 65% (13 st) Bra.
    3. 15% (3 st) Mindre bra.
    4. 0% (0 st) Dåligt.

    Ev. kommentar om kursadministrationen:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  5. Tycker du att kursen är intressant och meningsfull?

    1. 55% (11 st) Ja, mycket.
    2. 40% (8 st) Ja.
    3. 5% (1 st) Neutral.
    4. 0% (0 st) Inte särskilt.
    5. 0% (0 st) Nej.


  6. Förkunskapskraven för kursen är Introduktion till datalogi (INDA) eller Tillämpad datalogi (TILDA). Tycker du att dina förkunskaper var tillräckliga när kursen startade?

    1. 80% (16 st) Ja.
    2. 15% (3 st) Tveksam.
    3. 5% (1 st) Nej.


  7. Vad tycker du om kursboken Lippman: C++ Primer, 3:e upplagan?

    1. 0% (0 st) Mycket bra.
    2. 0% (0 st) Bra.
    3. 15% (3 st) Hyfsad.
    4. 15% (3 st) Mindre bra.
    5. 40% (8 st) Dålig.
    6. 30% (6 st) Har inte använt den.

    Ev. kommentar om boken:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  8. För UML och design patterns fanns diverse material i kursbunten. Tycker du att detta har varit tillräckligt?

    1. 35% (7 st) Ja.
    2. 35% (7 st) Nej.
    3. 30% (6 st) Vet ej.

    Ev. kommentar om artiklarna och utdragen i kursbunten:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  9. Hur stor del av föreläsningarna har du varit på?

    1. 0% (0 st) Mindre än 20%.
    2. 5% (1 st) 20-40%.
    3. 20% (4 st) 40-60%.
    4. 40% (8 st) 60-80%.
    5. 35% (7 st) Mer än 80%.


  10. Vad tycker du om föreläsningarna pedagogiskt sett? (Förklaras stoffet bra? Talar och skriver läraren tydligt? Är användningen av stordia vettig?)

    1. 30% (6 st) Mycket bra.
    2. 60% (12 st) Bra.
    3. 10% (2 st) Acceptabelt.
    4. 0% (0 st) Mindre bra.
    5. 0% (0 st) Dåligt.
    6. 0% (0 st) Har inte deltagit.

    Ev. kommentar (gärna konstruktiv):

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  11. Förbereder du dig till föreläsningarna (läser igenom relevanta avsnitt i boken/kursbunten etc)?

    1. 0% (0 st) Ja, alltid.
    2. 0% (0 st) Ofta.
    3. 15% (3 st) Ibland.
    4. 35% (7 st) Sällan.
    5. 50% (10 st) Aldrig.


  12. Vilken övningsassistent har du varit hos mest?

    1. 5% (1 st) Karl Meinke.
    2. 0% (0 st) Fredrik Zetterling.
    3. 35% (7 st) Alexander Baltazis.
    4. 55% (11 st) Harald Winroth.


  13. Hur stor del av salsövningarna har du varit på?

    1. 10% (2 st) Mindre än 20%.
    2. 5% (1 st) 20-40%.
    3. 20% (4 st) 40-60%.
    4. 45% (9 st) 60-80%.
    5. 20% (4 st) Mer än 80%.


  14. Vad tycker du om övningarna pedagogiskt sett? (Talar och skriver läraren tydligt? Går läraren igenom övningsexemplen begripligt? Är kontakten lärare/studenter bra?)

    1. 20% (4 st) Mycket bra.
    2. 50% (10 st) Bra.
    3. 25% (5 st) Acceptabelt.
    4. 5% (1 st) Mindre bra.
    5. 0% (0 st) Dåligt.
    6. 0% (0 st) Har inte deltagit.

    Ev. kommentar (gärna konstruktiv):

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  15. Får du den hjälp du behöver på datorövningarna (är handledarna kunniga, lättillgängliga, vänliga)?

    1. 5% (1 st) Javisst.
    2. 35% (7 st) Javars.
    3. 35% (7 st) Acceptabelt.
    4. 25% (5 st) Sällan.
    5. 0% (0 st) Aldrig.

    Ev. kommentar:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  16. Hur tycker du att redovisningarna har fungerat?

    1. 5% (1 st) Mycket bra.
    2. 40% (8 st) Bra.
    3. 15% (3 st) Acceptabelt.
    4. 35% (7 st) Dålig.
    5. 5% (1 st) Mycket dåligt.


  17. Ev. kommentarer (gärna konstruktiva) om laborationerna, både innehåll och genomförande:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  18. Hur mycket tid ägnade du åt laboration 1 (den frivilliga)?

    1. 75% (15 st) Mindre än 10 tim.
    2. 20% (4 st) 10-15 tim.
    3. 5% (1 st) 15-20 tim.
    4. 0% (0 st) Mer än 20 tim.

    Ev. synpunkter på laboration 1:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  19. Hur mycket tid ägnade du åt laboration 2?

    1. 25% (5 st) Mindre än 10 tim.
    2. 35% (7 st) 10-15 tim.
    3. 20% (4 st) 15-20 tim.
    4. 20% (4 st) Mer än 20 tim.

    Ev. synpunkter på laboration 2:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  20. Hur mycket tid ägnade du åt laboration 3?

    1. 5% (1 st) Mindre än 30 tim.
    2. 20% (4 st) 30-40 tim.
    3. 20% (4 st) 40-50 tim.
    4. 55% (11 st) Mer än 50 tim.

    Ev. synpunkter på laboration 3:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  21. Hur mycket tid ägnade du åt laboration 4?

    1. 10% (2 st) Mindre än 30 tim.
    2. 10% (2 st) 30-40 tim.
    3. 20% (4 st) 40-50 tim.
    4. 10% (2 st) Mer än 50 tim.

    Ev. synpunkter på laboration 4:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


  22. Var någon/några av laborationerna mer givande än de övriga? (Du kan kryssa för flera alternativ.)

    1. 10% (2 st) Laboration 1
    2. 15% (3 st) Laboration 2
    3. 50% (10 st) Laboration 3
    4. 15% (3 st) Laboration 4
    5. 0% (0 st) Laboration 5
    6. 0% (0 st) Laboration 6
    7. 0% (0 st) Laboration 7


  23. Hur många andra kurser har du läst parallellt med den här kursen (i period 3)?

    1. 0% (0 st) En.
    2. 50% (10 st) Två.
    3. 40% (8 st) Tre.
    4. 10% (2 st) Fyra eller fler.


  24. Hur stor del av din totala studietid under period 3 har du ägnat åt den här kursen?

    1. 0% (0 st) Mindre än 15%.
    2. 5% (1 st) 15-30%.
    3. 30% (6 st) 30-50%.
    4. 45% (9 st) 50-70%.
    5. 20% (4 st) Mer än 70%.


  25. Kursen är på 4p. Vad tycker du om det jämfört med andra kursers poängantal?

    1. 10% (2 st) Lagom med 4p.
    2. 20% (4 st) Borde vara 5p.
    3. 70% (14 st) Borde vara 6p.
    4. 0% (0 st) 4p är för mycket.


  26. Ytterligare kommentarer om kursen:

    [Skrivna kommentarer borttagna]


harald@nada.kth.se

Denna sammanställning har genererats med ACE.